مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 11:552023-09-26بين الملل

هشدار تند چین به فیلیپین؛ دنبال دردسر نباشید


به دنبال تنش بر سر ایجاد موانع دریایی در دریای چین جنوبی، سخنگوی وزارت خارجه چین به فیلیپین هشدار داد که اقدامات تحریک آمیز انجام ندهد و دنبال دردسر نباشد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شدت گرفتن دوباره تنش چین و فیلیپین در آب های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی سبب شد که سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی تند، فیلیپین را مخاطب اظهارات خود قرار دهد.

خبرگزاری رویترز و دیگر رسانه ها روز سه شنبه (امروز) خبر دادند که وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین به مقام های فیلیپین درباره هرگونه اقدامات تحریک آمیز هشدار داد.

طبق گزارش ها، این مقام پکن خطاب به مقام های فیلیپین توصیه کرد که در دریای چین جنوبی اقدامات تحریک آمیز نکنند و دنبال دردسر نباشند.

این اظهارنظر وانگ ون بین در پاسخ به سوال یک خبرنگار مطرح شد که در آن از سخنگوی وزارت خارجه چین پرسیده شد که فیلیپین درصدد برداشتن موانع دریایی در دریای چین جنوبی است.

دولت فیلیپین روز دوشنبه (دیروز) ادعا کرد که چین در آب های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، موانع دریایی شناور قرار داده است.

به گفته ادواردو آنیو مشاور امنیت ملی فیلیپین، نیروی دریایی این کشور تمام اقدامات لازم برای جمع آوری موانع دریایی قرار داده شده توسط چین در آب های مورد مناقشه را انجام خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار تند چین به فیلیپین؛ دنبال دردسر نباشید

هشدار تند چین به فیلیپین؛ دنبال دردسر نباشید