مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:202023-10-11اجتماعي

فقط حدود 40 هزار مدرسه «مربی پرورشی» دارد


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 110 هزار مدرسه در سطح کشور اعلام کرد که از این بین تنها 40 هزار مدرسه دارای مربی پرورشی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصغر باقرزاده با حضور در برنامه صبح به خیر ایران شبکه یک سیما، اظهار کرد: از 110 هزار مدرسه در سطح کشور فقط حدود 40 هزار مدرسه مربی پرورشی دارد و حدود 60 هزار مدرسه، مربی پرورشی ندارد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش درباره چرایی کمبود مربی پرورشی در مدارس یادآور شد: زمانی در سال 78 عده ای با تعابیری معاونت پرورشی را منحل کردند و گفتند ما احتیاجی به معاونت پرورشی نداریم چراکه کار پرورش کار همه معلمان است، گرچه این تعبیر درستی است اما موقعیت تربیتی و مدیریت پرورشی مدارس باید بر عهده یک فرد باشد تا شرایط را مدیریت کند اما این امر منحل شد.

وی با اشاره به تصویب قانون احیای معاونت پرورشی در مدارس، تصریح کرد: با دستور رهبری و پس از احیای معاونت پرورشی و تصویب قانون احیاء در سال 86 نیز تا کنون اتفاقی رخ نداده و این قانون عملی نشده است.

امسال مجوز 11 هزار مربی پرورشی صادر شد و سهمیه حتی تا 20 هزار مربی پرورشی ارتقاء یافت اما تا این لحظه هنوز شرایط و مراحل آن طی نشده است.

باقرزاده با بیان اینکه از 110 هزار مدرسه حدود 40 هزار مدرسه دارای نمازخانه و 20 هزار مدرسه دارای جایی برای نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط حدود 40 هزار مدرسه «مربی پرورشی» دارد

فقط حدود 40 هزار مدرسه «مربی پرورشی» دارد