مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 12:402023-09-30بين الملل

افزایش ظرفیت اقتصادی و سیاسی بریکس با عضویت کشور های جدید


مروری بر آمارهای اقتصادی کشور ‎های دعوت شده برای عضویت در گروه بریکس نشان می دهد که اعضای این گروه نسبت به گذشته با جدیت بیشتری به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید اقتصادی و سیاسی برای مقابله با نظام تک قطبی جهانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پانزدهمین اجلاس سران بریکس (BRICS)، از 31 مرداد تا پنجشنبه 2 شهریور 1402 در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد، از مهم­ترین اتفاقات این نشست برای ایران، دعوت رسمی از ایران و پنج کشور آرژانتین، عربستان، مصر، امارات و اتیوپی برای عضویت دائم در این گروه بود.

با وجود اینکه اعضای جدید بریکس از کشور های در حال توسعه هستند اما توانسته اند در چند سال اخیر اهمیت خود را به رخ قدرت های اقتصادی جهان بکشانند، بررسی اظهارات رهبران کشور های عضو نشان می دهد که اعضای بریکس تنها به همکاری های اقتصادی اکتفا نکرده اند، هر چند رشد پرشتاب اقتصادی این کشورها ابتدا آنها را به هم پیوند داد، اما اعضای این گروه اکنون در تلاش هستند تا در معادلات سیاسی جهان هم فعالانه تر عمل کنند.

باتوجه به اهمیت موضوع در گفت وگوی پیش رو، به بررسی و ارزیابی تأثیر عضویت اعضای جدید به گروه بریکس در متغیرهای کلان اقتصاد چون جمعیت، تولید، مصرف، صادرات و واردات پرداخته می­ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت اقتصادی و سیاسی بریکس با عضویت کشور های جدید

افزایش ظرفیت اقتصادی و سیاسی بریکس با عضویت کشور های جدید