مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 16:502023-10-08سياسي

توکلی خواستار ارجاع مصوبه «ممنوعیت ثبت اسناد عادی» به دولت شد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی خواستار خارج شدن مصوبه مجلس با موضوع ممنوعیت ثبت اسناد عادی، از دستور کار مجمع و ارجاع آن به دولت جهت بررسی های کارشناسی بیشتر شد.

- توکلی خواستار ارجاع مصوبه ممنوعیت ثبت اسناد عادی به دولت شد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی خواستار خارج شدن مصوبه مجلس با موضوع ممنوعیت ثبت اسناد عادی، از دستور کار مجمع و ارجاع آن به دولت جهت بررسی های کارشناسی بیشتر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن کامل نامه احمد توکلی رییس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت به شرح زیر است: رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله صادق آملی لاریجانی سلام علیکم؛ بحث معتبر دانستن اسناد ثبت شده در دفترخانه های مورد تایید قوه قضاییهیا اسناد عادی که مردم خود می نویسند، به جایی رسیده است که شورای محترم نگهبان بی اعتباری اسناد عادی را خلاف قانون اساسی و شرع اعلام کرد.

مجلس که عکس این نظر را مطرح می کرد بر نظر خویشاصرار ورزید و سلب اعتبار از سند عادی و فقط معتبر دانستن اسناد رسمی را ضروری و حسب مصلحت، خواستار شد.

بدین ترتیب بر اساس اصل 112 قانون اساسی، طرح موردبحث، برای تایید مصلحت سنجی مجلس باوجود نقض قانون اساسی و شرع؛ یا رد مصلحت سنجی مجلس و رعایت شرع و قانون اساسی به مجمع تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توکلی خواستار ارجاع مصوبه «ممنوعیت ثبت اسناد عادی» به دولت شد

توکلی خواستار ارجاع مصوبه «ممنوعیت ثبت اسناد عادی» به دولت شد