مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 00:002023-09-28بين الملل

عبور زنگزور از ایران؛ تله ترکیه برای تهران یا تحریک ارمنستان؟


ایران از مخالفان جدی ایجاد کریدور «زنگزور» است؛ یکی از دلایل اصلی آن کاهش نقش ایران در حمل و نقل بین شرق و غرب است اما اردوغان اخیرا در اظهاراتی ادعا کرده که سیگنال های مثبتی از سوی ایران برای توسعه این کریدور دریافت کرده است.

- ایران از مخالفان جدی ایجاد کریدور زنگزور است؛ یکی از دلایل اصلی آن کاهش نقش ایران در حمل و نقل بین شرق و غرب است اما اردوغان اخیرا در اظهاراتی ادعا کرده که سیگنال های مثبتی از سوی ایران برای توسعه این کریدور دریافت کرده است.

اگرچه اهداف اردوغان از تغییر نامحسوس در مواضعش هنوز مشخص نیست ولی ایران باید مراقب باشد تا در تله ترکیه نیفتد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سفر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به نخجوان با ادعای تداوم همکاری های اقتصادی و توسعه ای، گویای بازی سیاسی ترکیه در منطقه مورد هدفش بود تا بتواند اهداف اصلی خود را در پوشش اظهارات ملایمی که داشت دنبال کند.

در شرایطی که منطقه تنش های متعددی را میان جمهوری آذربایجان با حمایت ترکیه و ارمنستان تجربه می کند، بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای مانند ترکیه در صدد تحقق اهداف خود هستند.

اردوغان پس از بازگشت از نخجوان در سخنانی درباره راه اندازی کریدور زنگزور اظهار داشت: ترکیه از کریدور صلح آمیز بین آذربایجان و ارمنستان برای اتصال نخجوان حمایت می کند، اما ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور زنگزور از ایران؛ تله ترکیه برای تهران یا تحریک ارمنستان؟

عبور زنگزور از ایران؛ تله ترکیه برای تهران یا تحریک ارمنستان؟