مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:052023-10-07اجتماعي

آزادسازی 1000 مترمربع از دومین شهر زیرزمینی تیران و کرون


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون گفت: 1000 مترمربع از دومین شهر زیرزمینی این شهرستان واقع در روستای دولت آباد بخش کرون آزادسازی و مورد مطالعه قرار گرفت.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون گفت: 1000 مترمربع از دومین شهر زیرزمینی این شهرستان واقع در روستای دولت آباد بخش کرون آزادسازی و مورد مطالعه قرار گرفت.

محسن مظاهری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی های میدانی سال های اخیر حکایت از وجود یک شهر زیرزمینی در زیر روستای دولت آباد از توابع شهرستان تیران و کرون داشت که با بررسی های باستان شناسان و مطالعه در این خصوص، این اثر تاریخی کشف شد.

وی افزود: شهر زیرزمینی کردعلیا شش سال پیش پس از بررسی و کاوش باستان شناسان کشف و آزادسازی آن صورت گرفت و خاک های داخل این اثر تاریخی خارج شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون با بیان اینکه دومین شهر زیرزمینی این شهرستان نیز با خاک پر شده بود، تصریح کرد: مساحت کل این شهر به 10 هزار مترمربع می رسد که خاک ها و آزادسازی هزار مترمربع آن اکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس نتایج مطالعات پژوهشگران میراث فرهنگی، قدمت شهر زیرزمینی روستای دولت آباد بخش کرون این شهرستان به دوران اشکانیان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی 1000 مترمربع از دومین شهر زیرزمینی تیران و کرون

آزادسازی 1000 مترمربع از دومین شهر زیرزمینی تیران و کرون