مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 09:202023-10-01اقتصادي

روند صعودی قیمت نفت پایدار می ماند؟


تحلیلگران می گویند قیمت نفت ممکن است به نزدیک 100 دلار در هر بشکه رسیده باشد اما مجموعه ای از عوامل ممکن است مانع صعود به بالای این سطح شود.

- تحلیلگران می گویند قیمت نفت ممکن است به نزدیک 100 دلار در هر بشکه رسیده باشد اما مجموعه ای از عوامل ممکن است مانع صعود به بالای این سطح شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این عوامل شامل رشد پیش بینی شده تولید غیراوپک به علاوه نیاز روسیه برای افزایش عرضه به منظور افزایش درآمد و احتمال کندی رشد تقاضا برای نفت در فضای نرخ های بهره بالاتر اقتصادهای غربی بزرگ هستند.

نفت برنت هفته گذشته تا مرز 96 دلار در هر بشکه اوج گرفت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای نخستین بار از سال 2023، به 91 دلار در هر بشکه رسید.

شمار رو به رشدی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که نفت برنت امسال با رشد تقاضا، محدود شدن عرضه و سطح نسبتا اندک ذخایر سوخت و نفت، به 100 دلار در هر بشکه صعود می کند.

قیمت خرده فروشی سوخت در آمریکا و اروپا در پی صعود قیمت نفت، به بالاترین رکورد چند ماهه صعود کرده است.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفت: اگر قیمت انرژی افزایش پیدا کرده و بالا بماند، روی هزینه تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است روی انتظارات مصرف کننده برای تورم و موارد مشابه اثرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند صعودی قیمت نفت پایدار می ماند؟

روند صعودی قیمت نفت پایدار می ماند؟