مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-04سياسي

26دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از برگزاری 26 کارگاه و دوره آموزشی صنایع دستی برای 368 نفر در 6 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد سواری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 26 دوره و کارگاه آموزشی صنایع دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره های آموزشی ترویجی کوتاه مدت برای 368 نفر اجرایی شد.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، 9 دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع دستی برای 193 هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، طراحی محصول، بررسی نقوش سفالینه های جرجان، بررسی نقوش یافته های باستان شناسی، طراحی و دوخت سوزن دوزی ترکمن و جنبه های تجاری تولیدات هنر صنعت دستی برگزار شد.

  وی بیان کرد: همچنین 17 دوره آموزشی عمومی صنایع دستی هم برای 175 علاقه مند به صنایع دستی در رشته های سفال و سرامیک (میناکاری، نقاشی زیر لعابی)، رودوزی های سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، خراطی چوب، معرق و منبت چوب و ابریشم بافی در رده های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

  ساوری گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع دستی به صورت مجازی هم پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

26دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد

26دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد