مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 17:502023-09-29بين الملل

وقتی غربی ها بر روایت ایران درباره رفع تحریم های موشکی صحه می گذارند


مقام های کشورهای غربی در روزهای گذشته اظهاراتی بیان کرده اند که بر روایت ایران درباره رفع تحریم های موشکی از اواخر مهرماه صحه می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اتحادیه اروپا حدود دو هفته پیش به صورت رسمی اعلام کرد که سه کشور اروپایی بر خلاف تعهدات خود ذیل مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد قصد ندارند محدودیت های موشکی و تسلیحاتی علیه ایران را رفع کنند اظهارات دیگری از مقام های غربی و رژیم صهیونیستی به صراحت نشان می دهد که آنها اذعان دارند که این محدودیت ها فراتر از لفاظی های تروییکای اروپایی بعد از 18 اکتبر 2023 به صورت خودکار از بین خواهند رفت.

مطابق مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که حدود 8 سال پیش برای تأیید برجام صادر شد محدودیت های اعمال شده این سازمان در خصوص فعالیت های مربوط به موشک هالی بالیستیک ایران روز 18 اکتبر 2023 منقضی خواهند شد.

با وجود این، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز 23 شهریورماه اعلام کرد نامه ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده آنها قصد ندارند تحریم های موشکی علیه ایران را بعد از 18 اکتبر 2023 رفع کنند.

این ادعا واکنش ایران را به همراه داشت و ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز 28 شهریورماه تصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی غربی ها بر روایت ایران درباره رفع تحریم های موشکی صحه می گذارند

وقتی غربی ها بر روایت ایران درباره رفع تحریم های موشکی صحه می گذارند