مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 12:052023-09-23بين الملل

واشنگتن عامل کارشکنی در بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی است


یک منبع در گفت وگو با اسپوتنیک از کارشکنی دولت آمریکا در زمینه ادغام سوریه در جهان عرب با وجود بازگشت رسمی آن به اتحادیه عرب گفت.

- یک منبع در گفت وگو با اسپوتنیک از کارشکنی دولت آمریکا در زمینه ادغام سوریه در جهان عرب با وجود بازگشت رسمی آن به اتحادیه عرب گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک منبع امروز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: تدابیر اقتصادی که آمریکا علیه روسیه در پیش گرفت، مانع از ادغام سوریه در جهان عرب شد، اقدامی که به منزله عاملی برای توقف رایزنی ها با دمشق از سوی کمیته ویژه اتحادیه عرب با وجود بازگشت رسمی آن به اتحادیه بود.

برخی رسانه ها یک هفته قبل اعلام کردند که کمیته ویژه اتحادیه عرب که ماه مه برای حل بحران سوریه تشکیل شد، رایزنی های خود با نمایندگان بشار اسد، رییس جمهور سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

منبع یاد شده گفت: بسیاری از اقدامات برای حمایت از سوریه که اقتصاد آن نابوده شده، با فشار مستقیم آمریکا به حالت تعلیق درآمد.

این منبع افزود: این عربستان بود که اقدامات منطقه ای را برای از سرگیری مذاکرات با سوریه پس از 12 سال انزوا در خارومیانه، در پیش گرفت، در حالی که برخی کشورها همانند کویت، قطر و مراکش در ابتدا با اکراه سوریه را در اتحادیه عرب پذیرفتند و تنها به امید برقراری ثبات در این کشور با بهبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن عامل کارشکنی در بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی است

واشنگتن عامل کارشکنی در بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی است