مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-02سياسي

روند افزایشی بروز آنفلوآنزا / اهمیت ورود «پکسلووید» به فهرست دارویی کشور


دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه کرونا فراموش شده اما هنوز وجود دارد و تمام نشده است، از روند رو به افزایش ابتلا به آنفلوآنزا در کشور خبر داد.

- روند افزایشی بروز آنفلوآنزا / اهمیت ورود پکسلووید به فهرست دارویی کشور دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه کرونا فراموش شده اما هنوز وجود دارد و تمام نشده است، از روند رو به افزایش ابتلا به آنفلوآنزا در کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه هشتاد و هفتمین جلسه کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه اولین جلسه این کمیته در فصل پاییز با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و با اشاره به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا و سویه های در گردش آن در جهان و ایران و همچنین آنفلوآنزا، گفت: بر اساس گزارش ها، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا علیرغم افزایش آمار مبتلایان و بستری ها در اکثر کشورها رو به کاهش بوده است.

وی افزود: در کشورمان میزان ابتلا به آنفلوآنزا و نوع H1 و H3 در هفته های اخیر رو به افزایش بوده است که باعث ایجاد نگرانی هایی شده چراکه میزان بستری بیماران مبتلا به آنفلوآنزا نیز رو به افزایش و علائم آن، مشابه کرونا است که باید پس از تشخیص قطعی آنفلوآنزا، کرونا و یا ویروس RSV، درمان بیماران انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی بروز آنفلوآنزا / اهمیت ورود «پکسلووید» به فهرست دارویی کشور

روند افزایشی بروز آنفلوآنزا / اهمیت ورود «پکسلووید» به فهرست دارویی کشور