مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 21:352023-10-14پزشكي

فصل سرما و خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه وبویراحمد


انجام آزمایشات مرتبط با پایش، غربالگری، و مراقبت های فعال و غیر فعال از الزامات مهم در کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری ، رییس سازمان جهادکشاورزی ، دامپزشکی ، مرکز بهداشت ، محیط زیست و سایر اعضا جلسه ستاد استانی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در محل جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

دکترحسینی کیا ، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان در این جلسه اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل سرما و مشاهده گزارشاتی از موارد بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورهای همسایه،ضرورت دارد اعضای ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اجرای مصوبات ستاد با هماهنگی کامل با اداره کل دامپزشکی استان کمافی سابق همکاری کنند.

وی افزود: این بیماری از ابعاد اقتصادی و انسانی می تواند خسارات زیادی را به پرورش دهندگان و جامعه تحمیل کند ولی بعد انسانی آن به دلیل احتمال نوترکیب شدن ویروس بوجود می آید و منجر به سرایت از انسان به انسان شده و می تواند باعث مرگ و میر گسترده در جمعیت انسانی شود.

دکترحسینی کیا با بیان اینکه ویروس با گذشت زمان و جهش ژنتیکی می تواند رفتار متفاوت تری نسبت به گذشته از خود بروز دهد اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی و دستو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل سرما و خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه وبویراحمد

فصل سرما و خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه وبویراحمد