مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-08اقتصادي

آثار مخرب سیل را چگونه کاهش دهیم؟


کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی استان مرکزی می گوید: بسیج عمومی برای پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و بلایایی طبیعی می تواند از شدت آثار حوادث بکاهد.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ متأسفانه کشور ما در منطقه حادثه خیز جهان واقع شده است و با این که تاکنون اقدامات نسبتاً خوبی در ضابطه مندسازی ساخت وسازها، مقاوم سازی ابنیه، اجرای طرح های آبخیزداری و احداث سد و سیل بند و امثال آن برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی در کشور صورت گرفته، اما هرساله میلیاردها تومان از منابع مالی صرف کاهش اثرات و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله می شود.

 بدون شک امکان پیشگیری مطلق از بروز حوادث طبیعی به خصوص حوادثی مانند سیل و زلزله وجود ندارد و حتی اگر چنین امکانی وجود داشت، با توجه به تحریم های تحمیلی و شرایط اقتصادی کشور، اجرای بسیاری از طرح های پیشگیرانه در این زمینه حداقل در شرایط فعلی امکان پذیر نبود.

این موضوع در مورد سایر کشورها نیز مصداق دارد و با این که به ظاهر در این رابطه اقدامات گسترده تری را برای پیشگیری از بروز حوادث طبیعی و یا کاهش خسارات ناشی از آن انجام داده اند، با این حال حتی کشورهایی مانند آمریکا و اروپا و یا کشوری مانند ترکیه نیز در بسیاری از موارد از مقابله با بحران های طبیعی عاجزند و حتی توانایی بازسازی مناطق آس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار مخرب سیل را چگونه کاهش دهیم؟

آثار مخرب سیل را چگونه کاهش دهیم؟