مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 11:362023-09-25فرهنگي

کاروانسراهای استان یزد چگونه ثبت جهانی شد؟


سید مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: 54 کاروان سرای ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته که از این تعداد شش کاروان سرا متعلق به استان یزد است.

وی افزود: معرفی کاروان سراها از سال 97 آغاز و استان یزد 18 کاروان سرا را که قابلیت ثبت جهانی داشتند را  به میراث فرهنگی معرفی کرد که در این راستا برای تکمیل پرونده های این آثار جهانی فعالیتهای آغاز که این فعالیتها محدودیت ها و مخالفت هایی را نیز به همراه داشت که تعداد آثار را به 9 آثار کاهش داد.

فاطمی گفت: بر اساس نظری که وزارت میراث فرهنگی داده بود و به دلیل محدودیت ها و مشکلاتی در بحث مدیریتی تعداد کاروانسراهای استان یزد به 3 کاروان سرا کاهش یافت که با رایزنی های انجام شده تعداد آنها به شش کاروانسرا ارتقا یافت  و سه کاروان سرا از جمله سر یزد ، قلعه خرگوشی و و یاغ میش حذف شدند و کاروانسرای ابرکوه و میدان خان بافق نیز از قبل حذف شده بودند.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: کاروان سرای خرانق و کاروان سرای رشتی عقدا این دو کاروان سرا به مجموع کاروان سراهایی که در فهرست ثبت قرار گرفت اضافه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای استان یزد چگونه ثبت جهانی شد؟

کاروانسراهای استان یزد چگونه ثبت جهانی شد؟