مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 08:052023-10-15ورزشي

روز عصای سفید روز پاسداشت توانمندی افراد نابینا و کم بینا


رییس انجمن ورزش های همگانی  هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان  استان فارس گفت : 15 اکتبر روز جهانی عصای سفید را گرامی داشته و این روز نشان از طراوت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، روز عصای سفید، بهانه ای است که یادی کنیم از عزیزانی که از نعمت بینایی محروم هستند، اما دلی روشن دارند که دستان نوازش خداوند را بر روی گونه های تب دار گل ها، لمس می کنند، کسانی که در نفس های نسیم و در تار و پود جانشان، زندگی معطر می گردد.

    عصای سفید، چونان پرچمی است که به نشان استقلال در دست این عزیزان به حرکت در می آید و آینه ای است که قدرت و نعمت خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می گذارد.

  توانمندی های عزیزان نابینا و کم بینا و کسب رتبه های برتر علمی ، فرهنگی و ورزشی نشان از استعدادهای بالقوه این عزیزان دارد و کسب رتبه های جهانی با احساس غرور ملی و میهنی میگردد و این خود تشویق برای دیگر نابینایان و کم بینایان خواهد داشت.

  رییس انجمن ورزش های همگانی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان فارس با اشاره به وجود 26 هزار نابینا و کم بینا در استان گفت : سرانه ورزش عمومی در سال گذشته حدود 250 ورزشکار بوده است و در سال جدید با اجرای برنامه های مجازی و حضوری به بیش 1500 افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز عصای سفید روز پاسداشت توانمندی افراد نابینا و کم بینا

روز عصای سفید روز پاسداشت توانمندی افراد نابینا و کم بینا