مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:102023-10-11بين الملل

4 جنگ تاریخی در مناقشات فلسطین و اسراییل


خاورمیانه از حدود یک قرن پیش و مخصوصاً پس از جنگ جهانی دوم، کانون عمده جنگ ها و بحران ها بوده و در قرن بیست و یکم با جنگ و ترور مترادف شده است.

  - ایسنا/خراسان رضوی خاورمیانه از حدود یک قرن پیش و مخصوصاً پس از جنگ جهانی دوم، کانون عمده جنگ ها و بحران ها بوده و در قرن بیست و یکم با جنگ و ترور مترادف شده است.

  مناقشه در منطقه در سطوح مختلف همچون مناقشات منطقه ای دیرپا، درگیری های کوتاه مدت درون منطقه ای، منازعات داخلی، پدیدە صعودی تروریسم و جنگ های تحمیلی از سوی بازیگران خارجی رخ داده و مناقشات بین دولت ها و همچنین میان گروه های قومی در تمام سطوح وجود داشته است.

مناقشات منطقه ای عمدتاً متأثر از مناقشۀ اعراب-اسراییل بوده و این نزاع برای دهه ها بر فضای سیاسی خاورمیانه سیطره داشته است.

مناقشه اعراب/فلسطینی ها و اسراییل، با تاسیس دولت اسراییلی به اوج خود رسید، اما ریشه این مناقشه به حوادث پیش از تأسیس اسراییل بازمی گردد، یعنی به ایامی که رهبران عرب در فلسطین تلاش می کردند تا مانع به وجود آمدن موطن ملی یهودی در آن سرزمین شوند.

در واقع کشمکش زمانی آغاز شد که ساکنین محلی هنوز این سرزمین را به نام فلسطین نمی شناختند و آن را جزیی از امپراتوری عثمانی می دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 جنگ تاریخی در مناقشات فلسطین و اسراییل

4 جنگ تاریخی در مناقشات فلسطین و اسراییل