مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 17:302023-09-27پزشكي

کودکان کمتر از 15 سال، 40 درصد شمار حیوان گزیدگی ها هستند


رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه حیوان گزیدگی با افزایش سگ های بلاصاحب طی سال های اخیر افزایش داشته است، گفت: حذف هاری از طریق پیشگیری از گزش سگ و انجام واکسیناسیون سگ ها امکان پذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، شهرام صیادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت 6 مهر ماه، روز جهانی پیشگیری از بیماری هاری، در جمع اصحاب رسانه، گفت: هاری در واقع نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است که معمولاً به واسطه گزش حیوان ناقل عفونت هاری به انسان منتقل می شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان متاسفانه همیشه(100 درصد) کشنده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه علی رغم کشندگی بالای این بیماری، در صورت انجام کلیه مراحل پیشگیری و درمان بیماری از جمله شتشوی صحیح محل گزش با آب و صابون و تزریق سرم و واکسیناسیون به موقع و کامل در مراکز بهداشتی می توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

  دکتر صیادی عنوان کرد: 40 درصد از افراد گاز گرفته شده توسط حیوانات مشکوک به هاری کودکان زیر 15 سال هستند و حذف هاری از طریق پیشگیری از گزش سگ و انجام واکسیناسیون سگ ها امکان پذیر است.

 وی هدف از این روز را ایجاد فرصتی برای آموزش و افزایش آگاهی عموم افراد جامعه در خصوص بیماری هاری و جلب حمایت و مشارکت کلیه اقشار جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کمتر از 15 سال، 40 درصد شمار حیوان گزیدگی ها هستند

کودکان کمتر از 15 سال، 40 درصد شمار حیوان گزیدگی ها هستند