مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 16:302023-09-24بين الملل

طرح واشنگتن برای راه اندازی پایگاه نظامی در منطقه مورد مناقشه ونزوئلا-گویان


وزیر خارجه ونزوئلا می گوید که واشنگتن در صدد است در منطقه مورد مناقشه گویان و ونزوئلا یک پایگاه نظامی راه اندازی کند تا اهداف خود علیه کاراکاس را پیش ببرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایوان گیل وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته (شنبه) در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که واشنگتن به دنبال راه اندازی یک پایگاه نظامی در منطقه مورد مناقشه اسکیبو است که ونزوئلا و گویان بر سر آن منطقه مناقشه دارند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی ، گیل تصریح کرد که ایالات متحده خود را حاکم آمریکای لاتین می داند و در حال حاضر در حال مداخله در جدال ارضی 200 ساله بین کاراکاس و جورج تاون است.

وی در این خصوص گفت: دولت آمریکا به دنبال تصاحب منابع نفتی ما با استفاده از شرکت اکسون موبیل است که دولت گویان را هدف گرفته است .

طبق این گزارش، گویان اسکیبو به خصوص در بخش فراساحلی سرشار از نفت و گاز است و در سال های اخیر، اکتشاف در این قلمرو مورد مناقشه، تحت سلطه کنسرسیومی به رهبری اکسون بوده است که مجوز حفاری را از جورج تاون دریافت کرده است.

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به این موارد گفت که گویان با دادن این مجوزهای نفتی، به طور کامل قوانین بین المللی را نقض می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح واشنگتن برای راه اندازی پایگاه نظامی در منطقه مورد مناقشه ونزوئلا-گویان

طرح واشنگتن برای راه اندازی پایگاه نظامی در منطقه مورد مناقشه ونزوئلا-گویان