مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:102023-10-04پزشكي

کمبود «یُد» سلامت شهروندان را تهدید می کند


معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کمبود ید در سلامتی انسان خطرناک است و عارضه هایی مثل افزایش بروز سقط و مرده زایی، تولد نوزاد مبتلا به عقب ماندگی جسمی و مغزی، - ایسنا/اصفهان معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کمبود ید در سلامتی انسان خطرناک است و عارضه هایی مثل افزایش بروز سقط و مرده زایی، تولد نوزاد مبتلا به عقب ماندگی جسمی و مغزی، اختلال در تکلم و شنوایی، اختلال در قدرت یادگیری، ابتلا به گواتر و کم کاری تیرویید را به همراه دارد.

مرتضی پنجه شاهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ید یکی از ریز مغذی های اساسی است که در تولید هورمون تیرویید نقش دارد و برای حفظ سلامت جسمی و ذهنی و انجام اعمال حیاتی بدن است.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید، افزودن آن به مواد غذایی یا همان فرایندی است که از آن تحت عنوان غنی سازی نام برده می شود و مؤثرترین روش نیز استفاده از نمک های تصفیه شده یددار است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: تبلیغات غلط و وسیع برای خواص درمانی نمک های طبیعی، غیرمنطقی و غیرعلمی بوده و یک تهدید جدی برای سلامت افراد جامعه به شمار می رود و باعث بازگشت عوارض جبران ناپذیر کمبود ید و همچنین تحمیل هزینه های درمانی سنگین برای خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود «یُد» سلامت شهروندان را تهدید می کند

کمبود «یُد» سلامت شهروندان را تهدید می کند