مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 14:052023-10-09اقتصادي

پیش بینی تولید 18 هزار تن تخم مرغ تا پایان سال


سرپرست مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید 8556 تن تخم مرغ در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود میزان تولید تخم مرغ در استان همدان تا پایان سال به 18 هزار تن برسد.

- ایسنا/همدان سرپرست مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید 8556 تن تخم مرغ در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود میزان تولید تخم مرغ در استان همدان تا پایان سال به 18 هزار تن برسد.

میثم پورطلوعی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روزانه 46 تن تخم مرغ در استان همدان تولید می شود، اظهار کرد: سرانه مصرف تخم مرغ در استان همدان به ازای هر نفر 12 کیلوگرم است.

سرپرست مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به وجود 36 واحد مرغ تخم گذار در استان همدان، اضافه کرد: از این تعداد؛ 31 واحد تخم گذار و پنج واحد پولت است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر 27 واحد تخم گذار با یک میلیون و 240 هزار قطعه در استان همدان فعال است و در شش ماهه دوم سال پنج واحد با 300 هزار قطعه وارد مدار تولید می شود.

پورطلوعی افزود: مصرف روزانه تخم مرغ در استان همدان 55 تن است که اختلاف بین تولید و نیاز استان از طریق استان های همجوار و در فصل تابستان نیز از تولید واحدهای کوچک روستایی تأمین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 18 هزار تن تخم مرغ تا پایان سال

پیش بینی تولید 18 هزار تن تخم مرغ تا پایان سال