مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 11:452023-09-26سياسي

دفاع مقدس 80 سال امنیت ما را تضمین کرد


دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با روایتی از جلسه ترامپ با ژنرال های ارتش آمریکا بعد از موشک باران عین الاسد گفت: ما آنقدر قوی شده ایم که دشمنان حتی تصور حمله به ما را ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، سرلشکر صفوی چهره ای شناخته شده و یکی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح و از اساتید برتر دانشگاه های کشور است.

او متولد سال 1331 در روستای همام، از بخش شهرستان لنجان، در استان اصفهان است.

پیش از انقلاب و پس از دریافت مدرک دیپلم متوسطه، در آزمون کنکور سراسری شرکت کرد و پس از قبولی در آزمون، در سال 1350 تحصیل در مقطع کارشناسی رشته زمین شناسی را در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل شد.

او از ابتدای دهه 1350 فعالیت های مخفی علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و برای عدم شناسایی توسط عوامل ساواک، نام مستعار رحیم را برای خود برگزید.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پیوست و در غرب کشور با گروهک های تجزیه طلب در کنار شهید محمد بروجردی و شهید صیاد شیرازی به مبارزه پرداخت و با آغاز جنگ تحمیلی و در طول جنگ از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، او از 1365 تا 1367 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بود و از 1367 تا 1368 نیز فرماندهی نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع مقدس 80 سال امنیت ما را تضمین کرد

دفاع مقدس 80 سال امنیت ما را تضمین کرد