مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 11:102023-09-23اقتصادي

گاز در پیک برق کم نیاورد


در حالی پیک تابستان را پشت سر گذاشتیم که تابستان امسال نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه تامین سوخت نیروگاه ها نیز با مشکل مواجه نشد و صنعت گاز 93 درصد سوخت نیروگاه ها را تامین کرد.

- در حالی پیک تابستان را پشت سر گذاشتیم که تابستان امسال نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه تامین سوخت نیروگاه ها نیز با مشکل مواجه نشد و صنعت گاز 93 درصد سوخت نیروگاه ها را تامین کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی ها نشان می دهد روند گازرسانی به نیروگاه ها نسبت به سال 1401 صعودی بوده به طوری که میانگین گاز تحویلی به نیروگاه ها پارسال (از ابتدای تابستان تا پایان مردادماه) 274 میلیون مترمکعب در روز بود که این مقدار امسال و در همین بازه زمانی، به روزانه 306 میلیون مترمکعب رسیده و نشانه افزایش 12 درصدی این شاخص است.

بیشترین حجم گازرسانی به نیروگاه ها در تابستان پارسال مربوط به اول مردادماه و حدود 302 میلیون مترمکعب بود که امسال و در روز 20 تیرماه با 318 میلیون مترمکعب گازرسانی به نیروگاه ها، رکوردی تازه در این بخش ثبت شد.

بر اساس گزارش وضعیت آماری صنعت برق کشور، از ابتدای سال جاری در 6 ماهه اول سال جاری تا تاریخ 10 شهریورماه نیروگاه های کشور 2 میلیارد و 354 میلیون لیتر سوخت مایع شامل گازوییل و نفت کوره مصرف کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاز در پیک برق کم نیاورد

گاز در پیک برق کم نیاورد