مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 16:152023-10-08اقتصادي

ماون وزیر جهادکشاورزی خبر داد: صادرات 3 میلیارد دلاری محصولات باغبانی


معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت: کشور ما در تولید 32 محصول باغبانی رتبه اول تا هشتم جهان را دارد و از صادرات این محصولات بیش از 3 میلیارد دلار ارز وارد کشور می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی برومندی ظهر امروز در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از مجموعه تراکتورسازی تبریز به خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشاورزی در جهان ضریب مکانیزاسیون است.

اگر گذشته کشاورزی ایران را بررسی کنیم با یک کشاورزی معیشتی و سنتی روبرو خواهیم شد اما در سالیان بعد از وقوع انقلاب اسلامی، توفیقات زیادی در این بخش حاصل شده است و تولیدات بخش کشاورزی از 25 میلیون تن به بیش از 135 میلیون تن رسیده است.

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت ما در بخش کشاورزی توجه به مکانیزاسیون و دانش فنی است و بر کسی پوشیده نیست که در این حوزه، تراکتورسازی تبریز، مایه افتخار و مباهات هر ایرانی است که خدمات بی نظیری به کشاورزی کشور ارائه داده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت:  اینکه با وجود هم تحریم ها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کرده اند اجازه نداده ایم به امنیت غذایی ما خدشه ای وارد کنند بخش عظیمی از آن مرهون خدمات تراکتورسازی تبریز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماون وزیر جهادکشاورزی خبر داد: صادرات 3 میلیارد دلاری محصولات باغبانی

ماون وزیر جهادکشاورزی خبر داد: صادرات 3 میلیارد دلاری محصولات باغبانی