مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 00:102023-10-18اقتصادي

پیش بینی برداشت 7 هزار تن سویا از مزارع مازندران


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می شود از 5 هزار و 860 هکتار سطح زیرکشت سویا در استان حدود 7 هزار و 171 تن محصول برداشت شود.

- احسان عباسپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه تاکنون 9 هزار و 600 تن برنج پرمحصول ندا و شیرودی از کشاورزان استان خریداری شده است، اظهار کرد: 301 میلیارد تومان معادل 80 درصد مطالبات کشاورزان برنج کار استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای خرید برنج ارقام محلی رایزنی هایی با انجمن واردکنندگان برنج ایران انجام شده است و خرید ارقام پرمحصول تا پایان مهرماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره خرید سویا گفت: 10 مرکز خرید سویا در استان دایر شده و مسؤولیت خرید با اداره کل غله و خدمات بازرگانی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه کارخانه ها و شرکت های تعاونی خرید سویا را انجام می دهند، افزود: شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری و جویبار کار خرید سویا را در استان انجام می دهند.

عباسپور قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم سویا را 33 هزار تومان اعلام کرد و گفت: برداشت سویا در استان از هفته قبل آغاز شده و تا یکماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از 5 هزار و 860 هکتار سطح زیرکشت سویا در استان، حدود 7 هزار و 171 تن محصول برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 7 هزار تن سویا از مزارع مازندران

پیش بینی برداشت 7 هزار تن سویا از مزارع مازندران