مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 08:552023-09-23دانش

کتاب «معناشناسی ملکوت در قرآن و روایات» منتشر شد


انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب« معناشناسی ملکوت در قرآن و روایات» را با رویکردی به حوزه علوم انسانی، به ویژه الهیات و معارف اسلامی، - ایسنا/اردبیل انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب معناشناسی ملکوت در قرآن و روایات را با رویکردی به حوزه علوم انسانی، به ویژه الهیات و معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، پژوهش های قرآنی و معناشناسی منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر نرجس نعمتی مدرس دانشگاه های استان اردبیل تالیف گردیده است و به این موضوع اشاره دارد که از میان روش های بررسی متن و تحلیل معنا، معناشناسی دارای جایگاه ویژه ای بوده و در پژوهش های قرآنی، بیش از دیگر روش ها و دانش ها کاربرد دارد چرا که دانش معناشناسی مفسر را در بیان تفسیری روشن تر از آیات و رسیدن به مراد اصلی خداوند و فهم آیات کمک می کند.

از نوآوری های این کتاب، تبیین معناشناسی واژه ملکوت در قرآن و روایات و بررسی سیر تطور معنایی آن از متون جاهلیت به قرآن و در روایات ائمه معصومین علیهم السلام و ارائه مفهومی جامع از معنای ملکوت با استفاده از آیات قرآن و نظر مفسران بوده و تا کنون پژوهش و کتاب مستقلی با این موضوع ارائه نگردیده است.

نویسنده در این کتاب با روش توصیفی - تحلیلی و با شیوه گردآوری اطلاعات کتابخانه ای، حوزه معناشناسی ملکوت در قرآن و روایات را مورد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «معناشناسی ملکوت در قرآن و روایات» منتشر شد

کتاب «معناشناسی ملکوت در قرآن و روایات» منتشر شد