مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 16:402023-10-03سياسي

نخستین دستگاه مدرن ضدیخ پاش هواپیما در کشور تحویل فرودگاه اردبیل شد


آیین رونمایی از نخستین دستگاه مدرن ضدیخ پاش هواپیما در کشور، برگزار و این دستگاه تحویل فرودگاه اردبیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، آیین رونمایی از نخستین دستگاه مدرن ضدیخ پاش هواپیما در کشور، ساخت شرکت لجور اراک با حضور سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی و جمعی از مسؤولان شرکت فرودگاه های کشور، در واحد صنعتی لجور برگزار و این دستگاه تحویل فرودگاه اردبیل شد.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در این آیین اظهار کرد: با توجه به فاصله زیاد استان اردبیل با مرکز کشور، فرودگاه استان یک مسئله حیاتی و جزو زیرساخت های مهم برای پیشرفت است و در دولت سیزدهم این موضوع مورد توجه بوده و سیستم روشنایی پیشرفته CAT II  فرودگاه اردبیل به بهره برداری رسید.

وی افزود: سال 1400 حدود 126 لغو پرواز از فرودگاه اردبیل گزارش شد و سال گذشته این عدد با کاهش قابل توجه به 17 لغو پرواز رسید و امسال تاکنون لغو پرواز به علت ایمنی فرودگاهی در فرودگاه اردبیل ثبت نشده است.

عاملی تصریح کرد: با توان و همت متخصصان ایرانی واحد تولیدی لجور، دستگاه ضدیخ پاش با فناوری بالاتر از مشابه وارداتی آن، به فرودگاه اردبیل وارد خواهد شد که مشکل پرواز در فصول سرد را برطرف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین دستگاه مدرن ضدیخ پاش هواپیما در کشور تحویل فرودگاه اردبیل شد

نخستین دستگاه مدرن ضدیخ پاش هواپیما در کشور تحویل فرودگاه اردبیل شد