مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:152023-10-04بين الملل

ماهواره هایتان زباله فضایی شود، جریمه می شوید!


کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) در اقدامی بی سابقه اعلام کرده است که از این پس شرکت های فضایی آمریکایی را که ماهواره های تاریخ مصرف گذشته خود را به شکلی ایمن از مدار خارج نکنند و کاری کنند که آنها تبدیل به زباله فضایی شوند، - کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) در اقدامی بی سابقه اعلام کرده است که از این پس شرکت های فضایی آمریکایی را که ماهواره های تاریخ مصرف گذشته خود را به شکلی ایمن از مدار خارج نکنند و کاری کنند که آنها تبدیل به زباله فضایی شوند، جریمه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، شرکت دیش نتورک(Dish Network) پس از اعتراف به دفع نادرست یک ماهواره خود به جریمه 150 هزار دلاری محکوم شد.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا(FCC) این شرکت را به دلیل ناتوانی در دفع صحیح یک ماهواره از کار افتاده پس از پایان ماموریتش با جریمه 150 هزار دلاری محکوم کرد.

این اولین مجازاتی است که این کمیسیون در تلاش برای سرکوب مشکل فزاینده زباله های فضایی در مدار نزدیک زمین(LEO) اعمال می کند.

در حالی که شرکت دیش نتورک و کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای ماهواره اکو استار-7(EchoStar-7) متعلق به این شرکت که در سال 2002 پرتاب شد و قرار بود در ماه مه 2022 بازنشسته شود، یک طرح توافق شده برای خروج آن از مدار داشتند، سوخت این ماهواره پیش از موعد مورد انتظار تمام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره هایتان زباله فضایی شود، جریمه می شوید!

ماهواره هایتان زباله فضایی شود، جریمه می شوید!