مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 12:002023-09-28پزشكي

ارائه خدمات رایگان درمان و پیشگیری از هاری در یزد


کارشناس بیماریهای مشترک انسان و حیوان یزد گفت: هاری از قدیمی ترین و مهمترین بیماریهای قابل انتقال از حیوان به انسان است.

هنوز هم هاری به عنوان یک بیماری کشنده (با کشندگی صد در درصد) مطرح و اهمیت جهانی خود را حفظ کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، علی اکبر تاج فیروزه صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حوزه سلامت استان حاضر شد و اظهار کرد: میزان کشندگی بالا (صددرصد) و افزایش روند موارد حیوان گزیدگی انسانی به ویژه در ایران (که به ناچار سالانه مبالغ زیادی صرف خرید سرم و واکسن ضد هاری جهت درمان و پیشگیری می گردد) از جمله موارد اهمیت بیماری می باشد.

وی افزود: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه بالغ بر 59 هزار نفر در دنیا به دلیل ابتلا به هاری جان خود را از دست می دهند.

در کشور ما هم ازابتدای سال جاری تاکنون تعداد 14 نفر به علت ابتلا به هاری جان خود را از دست داده اند کارشناس بیماری های مشترک انسان و حیوان علوم پزشکی یزد گفت: وجود هاری در حیوانات هرساله در استان یزد مشاهده می شود.

در سال جاری در استان تعداد پنج کانون بیماری هاری حیوانی (موارد مثبت هاری حیوانی) در شهرستان های تفت، خاتم، میبد و یزد  شناسایی شده که قابل توجه است و با اقدامات درمان و پیشگیری موثر، مورد ابتلای هاری انسانی نداشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات رایگان درمان و پیشگیری از هاری در یزد

ارائه خدمات رایگان درمان و پیشگیری از هاری در یزد