مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 23:102023-09-23اقتصادي

سالانه 500 کیلو خاویار در لرستان تولید می شود


سالانه 500 کیلوگرم خاویار در استان تولید می شود که طبق یک برنامه زمان بندی شده تا چهار سال آینده این رقم به 15 تن افزایش خواهد یافت.

- ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: سالانه 500 کیلوگرم خاویار در استان تولید می شود که طبق یک برنامه زمان بندی شده تا چهار سال آینده این رقم به 15 تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کیارش بیرانوند اول مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر پنج مجتمع تولید ماهیان خاویار در لرستان فعال است و سالانه 150 تن گوشت و 500 کیلوگرم خاویار در این مزارع تولید و روانه بازارهای فروش می شود.

وی با اشاره به در دست احداث بودن سه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در لرستان، افزود: دو مجتمع از این تعداد در شهر درب گنبد کوهدشت و یک مجتمع بزرگ نیز در شهر سپیددشت در حال احداث است.

بیرانوند در خصوص مجتمع پرورش ماهی خاویاری سپیددشت تصریح کرد: این مرکز یکی از بزرگترین پروژه های آبزی پروری سطح کشور است که سال 94 در زمینی به مساحت بیش از 9 هکتار احداث شده و با بهره برداری و آغاز به کار، توان تولید سالانه 2000 تن گوشت خاویار و 10 تن خاویار را به تنهایی برای لرستان خواهد داشت.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: پیش بینی ها بر این است که این مجتمع های در دست احداث ظرف مدت چهار سال آینده به مرحله بهره برداری و تولید برسد و استان به یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 500 کیلو خاویار در لرستان تولید می شود

سالانه 500 کیلو خاویار در لرستان تولید می شود