مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 11:102023-10-21اجتماعي

ساماندهی گورستان سلطنتی گنبد سلطانیه در مرحله پایان


سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: عملیات مرمت، ساماندهی و استحکام بخشی گورستان سلطنتی گنبد سلطانیه انجام شد.

- ایسنا/زنجان سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: عملیات مرمت، ساماندهی و استحکام بخشی گورستان سلطنتی گنبد سلطانیه انجام شد.

ابوالفضل عالی در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: در راستای تداوم برنامه های اضطراری حفاظت و مرمت مجموعه گنبد سلطانیه و با توجه به ضرورت مرمت و ساماندهی فضاهای باقی مانده گورستان سلطنتی، مرمت، حفاظت و استحکام بخشی قسمت های سنگی دیوارهای گورستان، مرمت و خواناسازی گورستان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه استحکام بخشی قسمت هایی از طاق های سنگی آسیب دیده، پاک سازی فضاهای گورستان و همچنین ایجاد اندود کاهگل بر روی آثار معماری گورستان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است، تصریح کرد: حفظ اصالت تاریخی و فرهنگی بنا، مداخله نکردن در هویت تاریخی و حفظ اصالت اثر در حین اقدامات مرمتی بنا در نظر گرفته شده است.

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با توضیح اینکه پس از بررسی های کارشناسی و برنامه ریزی های انجام یافته، اقدامات حفاظتی و مرمتی گورستان سلطنتی توسط تیم فنی و اجرایی پایگاه جهانی سلطانیه انجام یافت و به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: گورستان سلطنتی در گوشه شرقی محوطه بیرونی گنبد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی گورستان سلطنتی گنبد سلطانیه در مرحله پایان

ساماندهی گورستان سلطنتی گنبد سلطانیه در مرحله پایان