مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-22بين الملل

ظریف : خطر بزرگی از سر ایران برداشته شد / اسنپ بک بدون سر و صدا نخواهد بود


معتقد نیستم بازگشت به برجام امکان پذیر نیست، گر چه بسیار دشوار شده است؛ به نظرم انتخاب بهتری نسبت به برجام وجود ندارد.

- وزیر امورخارجه سابق ایران، گفت: معتقد نیستم بازگشت به برجام امکان پذیر نیست، گر چه بسیار دشوار شده است؛ به نظرم انتخاب بهتری نسبت به برجام وجود ندارد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین 2015 که به توافق هسته ای انجامید، معتقد است قطعنامه 2231 در بخش لغو تحریم های تسلیحاتی و موشکی خطر بزرگی از سر ایران برداشته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، او درباره پذیرش محدودیت های موشکی و تسلیحاتی و هسته ای در برجام می گوید: این ها بده بستان بود، با این حال برای اینکه پنج یا هشت سال بعد از روز اجرا در لغو تحریم ها تاخیر کنیم، مجوز داشتیم.

  ظریف معتقد است: از سال پنجم اجرای برجام هیچ محدودیتی در رابطه با فروش پهپاد ها برای ایران وجود نداشته است و اروپایی ها و آمریکا تفسیری خودسرانه از بند ب ضمیمه برجام دارند.

  او می گوید: برای اینکه تحریم ها در قطعنامه 2231 به طور خودکار لغو و معطل اقدامی از سوی شورای امنیت نشود، مذاکرات جدی و سختی انجام شد و در سال دهم اجرا، قطعنامه 2231، برجام و موضوع هسته ای ایران که در دستور کار شورای امنیت است نیز به طور خودکار از دستور کار خارج می شوند، از این رو دو سال آینده برهه حساسی برای کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف : خطر بزرگی از سر ایران برداشته شد / اسنپ بک بدون سر و صدا نخواهد بود

ظریف : خطر بزرگی از سر ایران برداشته شد / اسنپ بک بدون سر و صدا نخواهد بود