مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 14:152023-10-22اقتصادي

زاینده رود 20 آبان بازگشایی می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از بازگشایی زاینده رود از بیستم آبان سالجاری به منظور انجام کشت پاییزه کشاورزن شرق استان خبر داد.

-   به گزارش  تابناک به نقل از سازمان جهاد کشاورزی، مهرداد مرادمند، روز یکشنبه گفت: در این نوبت سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان بازگشایی می شود و پیش بینی می شود آب پس از سه روز به مزارع کشاورزان برسد.

وی افزود: در خصوص حجم آب و تعداد روزهای جریان آب هنوز مذاکرات در جریان است و پس از نهایی شدن اطلاع رسانی لازم صورت می پذیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بذر مورد نیاز و سایر نهاده ها برای انجام کشت پاییزه توسط جهاد کشاورزی مهیا شده است و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

بهمن ماه سال گذشته خروجی سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت و فروردین و اردیبهشت امسال نیز بازگشایی زاینده رود و تخصیص آب به کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان انجام شد.

اراضی کشاورزی حوضه زاینده رود نیز حدود 200 هزار هکتار است.

رودخانه زاینده رود به طول بیش از 400 کیلومتر در دهه های اخیر به دلیل برداشت های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی ها، به یک رودخانه با جریان دوره ای، تبدیل و در پایین دست در فصول گرم به ویژه تابستان با خشکی مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاینده رود 20 آبان بازگشایی می شود

زاینده رود 20 آبان بازگشایی می شود