مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:102023-10-11اقتصادي

2 عاملی که سرعت تولید انرژی پاک را در جهان تعیین می کند


مدیر اجرایی آژانس انرژی بین المللی انرژی با بیان اینکه 20 درصد خودروهای فروخته شده جهان در سال گذشته برقی بوده، گفت: سرعت توسعه انرژی پاک در جهان به قیمت و زمان تامین مواد معدنی مورد نیاز تولید کنندگان بستگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس انرژی بین المللی انرژی با بیان اینکه گرایش زیادی در دنیا برای تولید و استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر شکل گرفته است، اعلام کرد: امسال 80 درصد نیروگاه های برق که در دنیا تولید شده در حوزه انرژی های تجدید پذیر بوده است.

مدیر اجرایی آژانس انرژی بین المللی انرژی تصریح کرد که عمده نیروگاه هایی که برق تولید می کنند توسط انرژی خورشیدی کار می کنند و پس از آن منابع باد و زمین گرمایی در رده های بعدی قرار دارد.

*20 درصد خودروهای فروخته شده در جهان برقی است به گفته این مسئول در یک سال گذشته از هر 5 خودرویی که در جهان فروخته شده یک خودرو الکتریکی بوده در حالی که در دو سال گذشته به ازای 25 خودرو یک خودرو الکتریکی فروخته می شد.

بیرول تاکید کرد: که توسعه انرژی های پاک و تجدید پذیر برای افزایش امنیت انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 عاملی که سرعت تولید انرژی پاک را در جهان تعیین می کند

2 عاملی که سرعت تولید انرژی پاک را در جهان تعیین می کند