مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 15:552023-10-06اقتصادي

واکنش معاون وزیر صنعت به افزایش قیمت لاستیک


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش قیمت لاستیک خودرو لزوما مشکل این صنعت را حل نمی کند زیرا عرضه لاستیک به حد نیاز انجام نمی شود.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، حسین فرهیدزاده افزود: تولید و توزیع لاستیک خودرو امسال نسبت به سال قبل کاهش 14 درصدی دارد و این بخش با مشکلاتی مواجه است و تبادل ارز در آن به سختی انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: جبران کمبود تولید لاستیک خودرو در کشور مستلزم تامین ارز برای واردات در این بخش و ساماندهی حوزه توزیع از طریق خروج آنها از حالت سنتی و ثبت نام توزیع کنندگان لاستیک در سامانه جامع تجارت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه بسته پیشنهادی خود مبنی بر تامین ارز را از مسیر تالار دوم سامانه نیما و کاهش تعرفه واردات (10 درصد) ارایه داده است تا در بازه زمانی سه ماهه بتوان لاستیک خودرو را به یک قیمت معقولی رساند و وظیفه بازرسان در این بخش رصد بازار لاستیک خودرو است تا قیمت آن از رقم معقولی بیشتر نشود.

فرهیدزاده بیان کرد: در هر صورت کسری بین تولید لاستیک خودرو تا میزان نیاز آن در کشور باید به نحوی جبران شود که یکی از راهکارهای آن تامین لاستیک از محل واردات است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر یکی از مشکلات بخش توزیع لاستیک خودرو، سنتی عمل کردن فعالان این حوزه است، ستاد تنظیم بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش معاون وزیر صنعت به افزایش قیمت لاستیک

واکنش معاون وزیر صنعت به افزایش قیمت لاستیک