مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:552023-10-07اقتصادي

احداث بخشی از جاده بزرگ ابریشم در ترکمنستان


ترکمنستان در حال اجرای پروژه ساخت بزرگراه «عشق آباد-ترکمن آباد» به طول 600 کیلومتر است که این مسیر به یکی از بخش های جاده بزرگ ابریشم تبدیل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ترکمنستان با توسعه زیربنایی کریدورهای حمل و نقلی به دنبال ادغام اقتصاد خود در اقتصاد جهانی و افزایش میزان تعاملات دوجانبه با کشورهای مختلف دنیا است.

در این راستا یکی از مهم ترین پروژه ها احداث بزرگراه سریع السیر عشق آباد-ترکمن آباد به طول 600 کیلومتر دانسته می شود که مناطق شرقی این کشور را به مرکز آن متصل و دسترسی مستقیم جریان های باری به بندر بین المللی ترکمن باشی را فراهم خواهد کرد.

این اقدام همچنین به ترکمنستان اجازه می دهد تا به قطب ترانزیتی جذاب برای کشورهای آسیای مرکزی و اروپا تبدیل شود.

به گفته رجب ایبردی اف رییس بخش ماری ساخت مرحله سوم این بزرگراه، در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر و 1500 دستگاه تجهیزات ساختمانی مشغول اجرای این پروژه هستند.

در طول این مسیر ده ها پل بزرگ و کوچک و همچنین معابر زیرزمینی، پایانه ها و مراکز ارائه خدمات فنی وسایل حمل و نقل احداث خواهد شد از جمله در کیلومتر 322 بخش ماری-ترکمن آباد پلی به طول 241 متر و در کیلومتر 442 پل دیگری روی رودخانه قراقوم به طول 291 متر و عرض 38 متر در حال ساخت قرار دارد که جزو طولانی ترین پل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث بخشی از جاده بزرگ ابریشم در ترکمنستان

احداث بخشی از جاده بزرگ ابریشم در ترکمنستان