مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 11:052023-09-29اجتماعي

غربالگری بیش از 26 هزار نوزاد در 31 مرکز بهزیستی مازندران


مدیرکل بهزیستی مازندران بر لزوم اجرای کامل طرح غربالگری شنوایی در استان تاکید کرد و گفت: طی یک سال گذشته، بیش از 26 هزار نوزاد و شیرخوار در 31 مرکز، - ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران بر لزوم اجرای کامل طرح غربالگری شنوایی در استان تاکید کرد و گفت: طی یک سال گذشته، بیش از 26 هزار نوزاد و شیرخوار در 31 مرکز، غربالگری شنوایی شدند که همسو با اجرای این طرح، 66 نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی شدند که از این تعداد 25 نوزاد سمعک دریافت کردند و 41 نوزاد نیز برای اقدامات طبی و جراحی به مراکز درمانی معرفی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، فریبا بریمانی، با اشاره به شعار امسال هفته ناشنوایان دوم تا هشتم مهرماه، با عنوان نقش آفرینی ناشنوایان با پذیرش اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر 8 هزار و 339 ناشنوا و کم شنوا زیر پوشش بهزیستی مازندران هستند.

وی افزود: به لحاظ شدت معلولیت، یک هزار و84 نفر دارای اختلالات خفیف ،2هزار و 639 نفر متوسط، 2هزار و 948 نفر دارای معلولیت شدید و یک هزار و 668 نفر نیز دارای ناشنوایی خیلی شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه از بدو تولد تا 6 ماهگی بهترین زمان برای تشخیص ناشنوایی یا کم شنوایی در نوزادان است، گفت: طبق مطالعات متعدد در صورتی که کودک دارای افت شنوایی پیش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری بیش از 26 هزار نوزاد در 31 مرکز بهزیستی مازندران

غربالگری بیش از 26 هزار نوزاد در 31 مرکز بهزیستی مازندران