مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:102023-09-26سياسي

بلاروس عذرخواهی رسمی کانادا بابت تجلیل از یک نازی را خواستار شد


مینسک خواستار عذرخواهی رسمی اتاوا شده و می گوید تجلیل از یک مرد اوکراینی که جزو نیروهای اس اس آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم بوده و نشان دادن او به عنوان یک «قهرمان» تصادفی نبوده، - مینسک خواستار عذرخواهی رسمی اتاوا شده و می گوید تجلیل از یک مرد اوکراینی که جزو نیروهای اس اس آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم بوده و نشان دادن او به عنوان یک قهرمان تصادفی نبوده، بلکه اساس سیاست دیرینه کانادا محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، وزارت خارجه بلاروس دوشنبه در بیانیه ای گفت: بلاروس که تعداد زیادی از شهروندانش را در جنگ جهانی دوم از دست داده، از دیدن تصاویر تجلیل از یک کهنه سرباز نازی عضو اس اس در مجلس عوام پارلمان کانادا خشمگین و عمیقا آزرده شده است.

یاروسلاو هونکا 98 ساله، جمعه گذشته به مناسبت سفر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین به کانادا به جلسه پارلمان این کشور دعوت شد و در جریان این مراسم رییس مجلس عوام کانادا، هونکا را با تشویق ایستاده حضار به عنوان یک جنگجوی ضد روس اوکراینی و یک قهرمان کانادایی که برای استقلال اوکراین در طول جنگ جهانی دوم مبارزه کرده، معرفی نمود.

بعد از انتقاد سازمان های یهودی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت که از تصمیم آنتونی روتا، رییس مجلس عوام این کشور برای دعوت از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاروس عذرخواهی رسمی کانادا بابت تجلیل از یک نازی را خواستار شد

بلاروس عذرخواهی رسمی کانادا بابت تجلیل از یک نازی را خواستار شد