مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 15:052023-10-10اقتصادي

کشت 2 هزار هکتار کلزا در شهرستان بیله سوار


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: تاکنون بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، ربعلی جهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها تا کنون بیش از 2 هزار هکتار از اراضی دیم  این شهرستان به زیرکشت کلزا رفته است و پیش بینی می شود این میزان تا پایان فصل کار به 5 هکتار هکتار برسد.

وی افزود: در راستای حمایت از کلزا کاران این شهرستان محصولات تولیدی آنان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و تمامی مزارع نیز تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت که در صورت  بروز حوادث غیر مترقبه خسارت آنان پرداخت شود.

جهانی افزود: کارشناسان پهنه طرح جهش تولید در دیمزارها بر تمام مراحل کشت ، داشت و برداشت محصول نظارت خواهند کرد.

وی ادامه داد: ناوگان کشت و برداشت دانه روغنی کلزا به صورت مکانیزه بوده و کارشناسان دوش به دوش کلزا کاران در تنظیم و راه اندازی دستگاههای کارنده نظارت خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار تصریح کرد: توسعه کشت کلزا با جدیت در این شهرستان پیگیری می شود زیرا این زراعت  در تناوب با محصول استراتژیک گندم قرار دارد و در دست یابی به  پایداری تولید گندم در منطقه کشت این محصول ضروری و حیاتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 2 هزار هکتار کلزا در شهرستان بیله سوار

کشت 2 هزار هکتار کلزا در شهرستان بیله سوار