مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 15:002023-09-26اقتصادي

کشت 54 هزار هکتار گندم در چهارمحال و بختیاری


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال کشت 21 هزار هکتار گندم آبی و 33 هزار هکتار گندم دیم در اراضی کشاورزی استان پیش بینی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس سیروس بیک بکان صبح امروز در همایش آغاز سال زراعی جدید و جهش تولید در دیم زارها که در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به آغاز سال زراعی جدید، گفت: گندم آبی مهم ترین محصول استان در کشت پاییزه است که سطح زیرکشت درنظر گرفته شده 21 هزار هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح زیرکشت جو آبی در کشت پاییزه 9 هزار هکتار و سطح زیرکشت جو دیم نیز 18 هزار هکتار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با رعایت اصول فنی عملکردهای قابل توجهی داشته باشیم.

وی افزود: درخصوص کشت کلزا نیز سهمیه کشت یک هزار هکتاری برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه بذر و نهاده محصول در سطح استان تامین شده امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

بیک بکان با اشاره به عملکرد مطلوب چهارمحال و بختیاری طی سال جاری در تولید بذر گندم آبی در ارقام مختلف، عنوان کرد: حدود 3 هزار و 928 تن گندم آبی و 669 تن جو آبی و دیم داریم که امیدواریم در 50 درصد از سطح شهرستان های استان از بذرهای اصلاح ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 54 هزار هکتار گندم در چهارمحال و بختیاری

کشت 54 هزار هکتار گندم در چهارمحال و بختیاری