مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-15فرهنگي

«زنده یاد حسن موسوی» عشقی خاص به شناخت هویت تاریخی ایران و حفظ آن داشت 


آنچه زنده یاد سیدحسن موسوی را متمایز می کند اول اخلاق و رفتار نیکو و دوم عشق و علاقه مثال زدنی ایشان به شناخت هویت تاریخ و فرهنگ ایران و گردآوری و حفظ آن بود.

- زنده یاد حسن موسوی عشقی خاص به شناخت هویت تاریخی ایران و حفظ آن داشت  ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس میراث فرهنگی گفت: آنچه زنده یاد سیدحسن موسوی را متمایز می کند اول اخلاق و رفتار نیکو و دوم عشق و علاقه مثال زدنی ایشان به شناخت هویت تاریخ و فرهنگ ایران و گردآوری و حفظ آن بود.

محمدرضا پهلوان در گفت وگو با ایسنا در مورد زنده یاد سیدحسن موسوی، پیشکسوت مجموعه داری خراسان رضوی و یکی از بزرگترین کلکسیون داران ایران اظهار کرد: سیدحسن موسوی 21 مهر 1402 پس از نیم قرن تلاش در جهت گردآوری و حفظ آثار تاریخی و مردم شناسی و گذارندن یک دوره بیماری با زندگی بدرود گفت.

وی اضافه کرد: زنده یاد موسوی می گفت پدرم این عشق و علاقه به جمع آوری آثار تاریخی و فرهنگی را به من آموخت.

او به جمع آوری اسناد و رساله های قدیمی علاقمند بود و آن ها را گردآوری می کرد، همین امر سبب شد تا با مطالعه تاریخ و فرهنگ ایران، من هم هر روز بیشتر دلبسته این تاریخ کهن بشوم و آن ها را جمع آوری کنم.

من این مجموعه را به امید استفاده عموم مردم و پیوند دادن گذشته با حال و نسل های آینده به ویژه جوانان جمع آوری کردم و در این راه از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زنده یاد حسن موسوی» عشقی خاص به شناخت هویت تاریخی ایران و حفظ آن داشت 

«زنده یاد حسن موسوی» عشقی خاص به شناخت هویت تاریخی ایران و حفظ آن داشت