مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 14:102023-09-23اجتماعي

مناطق ناامن حیات وحش یزد در کش و قوس پروانه های مرتع داری


در حالی کارشناسان حفاظت محیط زیست صدور پروانه مرتع داری در مناطق امن حیات وحش را نابخردانه و موجب نابودی جمعیت حیات وحش می دانند که کارشناسان منابع طبیعی، - ایسنا/یزد در حالی کارشناسان حفاظت محیط زیست صدور پروانه مرتع داری در مناطق امن حیات وحش را نابخردانه و موجب نابودی جمعیت حیات وحش می دانند که کارشناسان منابع طبیعی، این اقدام را قانونی و براساس توافق نامه بین دو دستگاه ذکر می کنند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که محیط زیست ایران طی چند دهه گذشته دستخوش تخریب های زیادی از قبیل از بین رفتن حیات وحش، پوشش گیاهی مراتع و جنگل ها، فرسایش خاک، آلودگی آب و هوا شده است.

شاید یکی از مهمترین دلایل تخریب اکوسیستم های طبیعی در کشورمان غلبه دیدگاه تولید محور بر دیدگاه اکوسیستم محور یا به عبارتی تمرکز بر تمامی اجزاء اکوسیستم در جهت تأمین نیازهای انسانی باشد.

صنعتی شدن و افزایش جمعیت در عصر حاضر باعث شده نیاز انسانها گسترش یافته و برای تامین این نیازها، روز به روز منابع بیشتری از طبیعت به سود انسانها تسخیر شود ولی همین برداشت بی‎رویه در کنار عوامل دیگری مانند تغییرات اقلیمی، کم آبی و خشکسالی منجر به تخریب هر چه بیشتر اکوسیستم انسانی و زیستگاه‎های حیات وحش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناطق ناامن حیات وحش یزد در کش و قوس پروانه های مرتع داری

مناطق ناامن حیات وحش یزد در کش و قوس پروانه های مرتع داری