مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 11:302023-09-30بين الملل

فرار 90 هزار ارمنی از قره باغ


کوچ جمعی و اجباری ارامنه از منطقه قره باغ کوهستانی یک روز پس از اعلام انحلال جمهوری خودخوانده آرتساخ و به رغم تاکید آذربایجان بر تامین حقوق ساکنان این منطقه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، شمار جان باختگان انفجار روز دوشنبه انبار سوخت در تنها جاده کوهستانی که قره باغ را به ارمنستان متصل می کند به 170 نفر افزایش یافت.

کوچ جمعی و اجباری ارامنه از منطقه قره باغ کوهستانی یک روز پس از اعلام انحلال جمهوری خودخوانده آرتساخ و به رغم تاکید آذربایجان بر تامین حقوق ساکنان این منطقه، ادامه دارد.

بر اساس آماری تازه از شمار آوارگان ارمنی که بدست خبرگزاری های بین المللی رسیده، بیش از 90 هزار سکنه قره باغ کوهستانی، به عبارتی دو سوم جمعیت 120 هزار نفری این منطقه، خانه و کاشانه خود را برای گریز به سوی ارمنستان ترک کرده اند.

گزارش خبرنگاران حاضر در محل حاکی است که ساکنان بهت زده و هراسان قره باغ کوهستانی پیش از ترک خانه و کاشانه و مهاجرت به ارمنستان ارمنستان، بسیاری از اموال شخصی از جمله یونیفورم ها، عکس های خانوادگی و حتی کتاب هایشان را می سوزانند تا نیروهای آذربایجانی از دست یابی به آنها و متعاقب آن، احتمالا شناسایی هویت این افراد محروم شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار 90 هزار ارمنی از قره باغ

فرار 90 هزار ارمنی از قره باغ