مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-11اجتماعي

اینجا پرندگان مهاجر ماندگار می شوند!


تالاب بین المللی زریوار از مهمترین منابع آبی و یکی از زیستگاه های مهم استان برای زیست پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است و به دلیل نیزارها، تغذیه مناسب و از همه مهمتر فرهنگ غنی حفاظت محیط زیست مردم مریوان؛ - ایسنا/کردستان تالاب بین المللی زریوار از مهمترین منابع آبی و یکی از زیستگاه های مهم استان برای زیست پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است و به دلیل نیزارها، تغذیه مناسب و از همه مهمتر فرهنگ غنی حفاظت محیط زیست مردم مریوان؛ بهشت پرندگان و از امن ترین زیستگاه ها برای پرندگان در کشور محسوب می شود.

هر سال، با شروع فصل پاییز و آغاز سرما بسیاری از پرندگان برای فرار از زمستان های سرد و حفظ بقای خود از عرض های شمالی کره زمین به عرضه ای جنوبی تر مهاجرت می ­کنند.

در واقع تغییرات آب و هوایی و کمبود غذا باعث شده که مهاجرت برای بسیاری از گونه های پرندگان، به بخش جدایی ناپذیر زندگی آنها تبدیل شود.

روز جهانی پرندگان مهاجر به منظور آگاه کردن مردم به درک حضور پرندگان در محیط های طبیعی ترغیب، تشویق و تاکید بر مشارکت فعال جوامع محلی در حفاظت از پرندگان مهاجر است.

مسیرهای اصلی پروازی پرندگان مهاجر شامل 4 خط پروازی، مسیر پروازی آفریقایی- اوراسیایی(ترکیب دو قاره اروپا و آسیا )، مسیر پروازی آسیای مرکزی، مسیر پروازی شرق آسیا-استرالیایی و مسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا پرندگان مهاجر ماندگار می شوند!

اینجا پرندگان مهاجر ماندگار می شوند!