مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 11:302023-09-26پزشكي

«سپسیس»؛ بیماری که در تمام اعضا بدن رسوخ می کند


«سپسیس» از جمله بیماری های التهابی پر خطر در دنیاست که طبق آمارهای جهانی سالانه بین 47 تا 50 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، امیرحسین لطفی متخصص مراقبت های ویژه و عضو انجمن آی سی یو اروپا با اشاره بیماری سپسیس گفت: این بیماری به معنای التهاب و عفونت منتشر شده در کل بدن است.

از آن جایی که این بیماری بسیار مهم است و از جمله بیماری های پر خطر در دنیا به شمار می رود برای آن روز جهانی تعریف شده که 13 سپتامبر است و یک اتحادیه انجمن بیماری سپسیس در دنیا تشکیل شده و سالانه مراسمی برگزار می کند که هدفش آگاهی رسانی در این حوزه است تا اهمیت آن را نمایان کند.

وی ادامه داد: سپسیس نوعی بیماری است که به دنبال یک التهاب در بدن رخ می دهد و کم کم این التهاب در کل بدن رسوخ کرده و منتشر می شود.

در صورتی که این عفونت درمان نشود کم کم بیمار دچار نارسایی های اندام های مختلف از جمله نارسایی کلیه تا از دست دادن هوشیاری و حتی منجر به مرگ بیمار می شود.

لطفی تصریح کرد: آمارهای جهانی حاکی از آن است که سالانه بین 47 تا 50 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد حدود 11 میلیون نفر فوت می شوند.

از نظر زمانبندی در کمتر از هر سه ثانیه یک بیمار در دنیا به این علت فوت می گ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سپسیس»؛ بیماری که در تمام اعضا بدن رسوخ می کند

«سپسیس»؛ بیماری که در تمام اعضا بدن رسوخ می کند