مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 15:512023-10-04سياسي

تشکیل پرونده قضایی برای یکی از کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ضمن تأکید بر مبارزه قاطع و قانونی دستگاه قضا با فساد درون مجموعه اظهار داشت: یکی از کارشناسان رسمی دادگستری در پرونده هایی که توسط مقام قضایی به منظور کارشناسی به وی ارجاع می شد با توافق قبلی با برخی از وکلا، طرفین پرونده ها را متقاعد می کرد تا برای پیگیری پرونده خود وکیل بگیرند و پس از آنکه قرارداد وکالت منعقد می شد 50 درصد از حق الوکاله های دریافتی را از وکلا اخذ می کرد.

وی افزود: با رصد و اقداماتی که توسط حفاظت اطلاعات دادگستری استان مرکزی صورت گرفت، مشخص شد از این طریق مبالغ کلانی را از وکلا دریافت کرده، این فرد فقط از یک وکیل در کمتر از یک سال مبلغی نزدیک به 200 میلیون تومان دریافت کرده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: این فرد بعضاً با اخذ مبالغی از یکی از طرفین پرونده ها، نظریه کارشناسی به نفع آنها اعلام می کرد که با تشکیل پرونده قضایی اتهامات وارده به این کارشناس در حال رسیدگی و از ارجاع کارشناسی به وی ممانعت به عمل آمده است.

  موسوی تأکید کرد: وظیفه نهادهای نظارتی و بالادستی کارشناسان رسمی، نظارت بر تعهد و تخصص کارشناسان رسمی دادگستری است و این نظارت الزامی است و دستگاه قضایی با توجه به اهمیت امر کارشناسی در فرایند دادرسی این مهم را در دستور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل پرونده قضایی برای یکی از کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی

تشکیل پرونده قضایی برای یکی از کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی