مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 17:152023-09-25فرهنگي

از ویدئوکلیپ «تا پای جان مدافع ایرانیم» رونمایی شد/ سینمایی برای دفاع از ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سینمای دفاع مقدس تنها ژانر بومی ایرانی است؛ این گزاره ای است که برخی منتقدان سینمایی با اشاره به ویژگی های فیلم های جنگی ایران و عراق، - از ویدئوکلیپ تا پای جان مدافع ایرانیم رونمایی شد/ سینمایی برای دفاع از ایران با آغاز هفته دفاع مقدس از ویدئوکلیپ تا پای جان مدافع ایرانیم رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، سینمای دفاع مقدس تنها ژانر بومی ایرانی است؛ این گزاره ای است که برخی منتقدان سینمایی با اشاره به ویژگی های فیلم های جنگی ایران و عراق، مطرح می کنند.

فارغ از اینکه چقدر این تعبیر صحیح است باید گفت که سینمای ایران نقش مهمی در شکل گیری و ساخت پازل ذهنی مردم ایران نسبت به دهه آرمانگرایی داشته است.

نکته ای که کمتر به آن توجه می شود اینکه سینمای دفاع مقدس در مقاطع مختلفی از تاریخ ایران رکورد های تعداد مخاطب و فروش گیشه را بار ها جابه جا کرده است و نمی شود ادعا کرد که به طور ناگهانی ظرفیت های آن در جذب مخاطب محو شده اند.

از سال 1364 به این سو آمار ها درخصوص تعداد مخاطبان و میزان فروش فیلم ها به دقت ثبت شده و جمع بندی ها نشان می دهد طی 6 سال، بین 1364 تا 1369 حدود 54 میلیون نفر به سالن سینما رفته اند تا فقط فیلم های دفاع مقدس را ببینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ویدئوکلیپ «تا پای جان مدافع ایرانیم» رونمایی شد/ سینمایی برای دفاع از ایران

از ویدئوکلیپ «تا پای جان مدافع ایرانیم» رونمایی شد/ سینمایی برای دفاع از ایران