مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 17:002023-10-15پزشكي

مراجعه دیرهنگام مبتلایان سل در خراسان شمالی به مراکز درمانی


مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه افرادی که در این استان به بیماری سل مبتلا می شوند، دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه افرادی که در این استان به بیماری سل مبتلا می شوند، دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

دکتر فلوریا انفرادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی سبب می شود تا ریه ها بیشتر تخریب شوند و از سوی دیگر پاسخ به درمان کندتر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری سل یک عفونت تنفسی است، افزود: این بیماری جزء 10 عامل بیماری عفونی مهم دنیا به شمار می رود که یک بیماری کشنده محسوب می شود.

انفرادی ادامه داد: میکروب سل از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن می تواند منتقل شود و از سوی دیگر یک سوم تا یک چهارم از مردم با این بیماری مواجه شده اند اما از بیماری خود مطلع نیستند.

وی با اشاره به اینکه بیماری سل به دو صورت ریوی و خارج ریوی در انسان مشاهده می شود، گفت: 80 درصد از بیماری سل ریوی و 20 درصد به صورت خارج ریوی و در استخوان، مفصل، مغز، حنجره و .

مشاهده می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: افراد در صورت داشتن سرفه خلط دار طی دو هفته حتما به پزشک مراجعه کنند که آزمایشات تشخیصی در استان انجام و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه دیرهنگام مبتلایان سل در خراسان شمالی به مراکز درمانی

مراجعه دیرهنگام مبتلایان سل در خراسان شمالی به مراکز درمانی