مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 07:552023-10-15پزشكي

علائم و راه های درمان بیماری خطرناک «سل»


کارشناس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کودکان، سالمندان، افراد دیابتی، بیماران مبتلا به نارسایی های بیماری کلیوی، ایدز و در یک کلام هر کسی به هر دلیلی سیستم ایمنی بدنش ضعیف باشد در معرض ابتلا به سل است.

- معصومه آزادی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به 23 مهر روز ملی بیماری سل، اظهار کرد: سل یک بیماری عفونی است که توسط میکروبی به نام باسیل سل منتقل می شود، این بیماری اکثرا ریه ها را درگیر می کند اما گاهی هم سایر اعضا را هم درگیر می کند.

وی با بیان اینکه سل در گذشته به عنوان یک بیماری شایع و مشکل بزرگی مطرح بود، افزود: اما از زمانی که داروها شناسایی شده است این بیماری تا حدودی کنترل شده، البته همچنان به عنوان یک مشکل بزرگ جهانی مطرح است.

کارشناس سل معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه سل بیشتر از هر بیماری عفونی در دنیا مرگ و میر دارد، یک چهارم مردم جهان باسیل سل را در بدن دارند، اما به شکل فعال نیست.

آزادی با اشاره به اینکه خیلی وقت ها میکروب به شکل نهفته در بدن وجود دارد، بیان کرد: اما زمانی که سیستم ایمنی بدن به هر دلیلی ضعیف می شود، این بیماری مانند اژدهای خفته بیدار می شود و بیماری را در بدن گسترش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم و راه های درمان بیماری خطرناک «سل»

علائم و راه های درمان بیماری خطرناک «سل»