مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 15:502023-09-25فناوري

«نبود زیرساخت ها» و «توان مالی پایین» مهمترین دلیل عدم هوشمندسازی معادن کشور


رییس سامانه اطلاعات مکانی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، موضوع هوشمندسازی معادن را یکی از ضروریات کشور دانست و گفت: این در حالی است که زیرساخت های اولیه هوشمندسازی معادن در کشور فراهم نیست و دسترسی به برخی از فناوری های جدید در حوزه معدن پیش .

- نبود زیرساخت ها و توان مالی پایین مهمترین دلیل عدم هوشمندسازی معادن کشور رییس سامانه اطلاعات مکانی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، موضوع هوشمندسازی معادن را یکی از ضروریات کشور دانست و گفت: این در حالی است که زیرساخت های اولیه هوشمندسازی معادن در کشور فراهم نیست و دسترسی به برخی از فناوری های جدید در حوزه معدن پیش نیاز هوشمندسازی معادن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا قاسمی با اشاره به فرصت های معدنکاری هوشمند و دیجیتال، گفت: در معدنکاری هوشمند از 4 کاربرد مختلف هوش مصنوعی شامل طبقه بندی، خوشه بندی، بهینه سازی و تخمین استفاده می شود که هر کدام کاربردهای خود را در علوم زیرمجموعه مختلف اکتشاف و استخراج معدن دارند.

وی، مطالعات هیدروژئولوژی، تهیه نقشه های زمین شناسی، مطالعات زیست محیطی معادن، زلزله شناسی، شناسایی و پی جویی در اکتشاف، ژئوشیمی، ژئوفیزیک، دورسنجی، تلفیق و مدل سازی، حفاری، ایمنی معادن، طراحی ماشین آلات معدنی، فرآوری مواد معدنی، ذوب و ریخته گری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نبود زیرساخت ها» و «توان مالی پایین» مهمترین دلیل عدم هوشمندسازی معادن کشور

«نبود زیرساخت ها» و «توان مالی پایین» مهمترین دلیل عدم هوشمندسازی معادن کشور