مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:412023-10-02اقتصادي

راهکارهای افزایش تأمین زمین برای تسریع در نهضت ملی مسکن


عضوکمیسیون عمران با بیان اینکه می توانیم زمین تامین شده برای نهضت ملی را افزایش دهیم، گفت: عملکرد شورای عالی معماری و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن در موضوع وعده رییس جمهور مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن خیلی کند است و مثبت ارزیابی نمی شود.

- ابراهیم نجفی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طرح مردمی سازی نهضت ملی مسکن و ساخت خانه توسط مردم، اظهار داشت: در این زمینه 3 تا 4 مبحث مطرح است، یک بحث این است که خود دولت مسکن بسازد یعنی بر اساس قانون جهش تولید مسکن همه دستگاه های اجرایی موظف شده بودند همه اموال مازاد خود را در سامانه بارگذاری کنند و به صورت رایگان این زمین ها را به وزارت راه و شهرسازی بدهند و به محدوده شهرها الحاق کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما در قانون بودجه سال 1402 ماده ای را گنجاندیم  که اگر بانک ها به تکالیف خود عمل نکنند باید سازمان امور مالیاتی به اندازه 20 درصد از تعهدات انجام نشده آنها را جریمه کند.

وی بیان کرد: همه بانک ها مخصوصا بانک های تخصصی موظف شده بودند بر اساس قانون جهش تولید مسکن در سال اول 360 هزار میلیارد تومان پول برای دادن تسهیلات ساخت مسکن تامین کنند، در سال اول عملا بانک ها زیر بار نرفتند و از 360 هزار میلیارد فقط 20 هزار میلیارد وام دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای افزایش تأمین زمین برای تسریع در نهضت ملی مسکن

راهکارهای افزایش تأمین زمین برای تسریع در نهضت ملی مسکن